Hur online casino marknadsför sig

Jag tror att vi alla märkt hur reklamen för online casino ökat markant de senaste åren. Personligen räknade jag att jag fick se åtta stycken olika reklamfilmer för nätcasino under en reklamsnutt. Älska eller hata, det finns såklart en anledning till varför dessa går på tv under de bästa sändningstiderna varje dag. Vissa av dessa är roliga och intressanta, medan andra inte alls är. Nästan hela 4 miljarder kronor har satsats på marknadsföring hos olika svenska spelbolag och den största delen står bolagen som är registrerade på Malta.

Det finns idag två saker som är olagliga att marknadsföra på svensk tv, vilket inkluderar alkohol och casinospel. Men självklart finns det ett kryphål för spelbolagen, då du ser reklamerna varje gång du slår på tv:n. Flertalet av svenska kanaler sänds inte från Sverige, utan från England och Nederländerna där det är lagligt med denna typ av reklam. Därmed går det bra för dessa att sända reklam för online casino.

En diskussion som ständigt pågår är om det verkligen ska vara okej att ha reklam för nätcasino på tv. Vissa menar på att det både ökar spelmissbruk och gör det svårare för de spelare som redan har det att sluta spela. Dock är denna koppling otroligt svår att reda ut och ge ett klarsvar på.

Hur som helst har vi en del reklamfilmer som vi inte kan låta bli att kolla på. Vi kan minst sagt säga att vi är väl imponerade på hur online casino idag kan marknadsföra sig, komma på nya häftiga koncept och nya innovativa nätcasino lanseras hela tiden. Personligen har jag inget problem med att spela på nätet, men alltid till måtta! Jag brukar kolla på Casinogallerian för att hitta nya, roliga favoriter att prova på. Även för att se varför de casino som vi ser på tv är så otroligt populära.

Låt oss ta en titt på tre olika reklamfilmer som vi fått se under de senaste åren och som jag sedan själv provat på att spela hos.

En som verkligen har fastnat i minnet var denna reklamfilm för LeoVegas. Här presenterar Frank Andersson veckans varor i form av bonusar och spel såklart. Du kanske kan luska ut var de hittat inspirationen ifrån? Vi får hänga med ICA-Frank under sommaren 2014 hemma i tv soffor. Att nätcasinot hittade sin inspiretaion från en reklamfilm som nästan alla svenskar känner igång och göra sina egna spinn på var på många sätt genialiskt!

En annan reklam som vi sent kommer glömma och som också har ett sätt att fastna i vår huvuden är SuperLenny. Efter man kollat på filmen kommer man gå och sjunga på låten dag in och dag ut. Ja, vi kan ju minst sagt säga att detta är det perfekta sättet att marknadsföra sig på och som har gjorts i åratal! En härlig jingel som fastnar!

Sist men inte minst har vi en reklamfilm från Rizk Casino som också gjort en härlig filmsnutt. Här ser vi Johnny Drama Chase som du kanske känner igen från den populära tv-serien Entourage. Detta är en sak som vi mer och mer få se och som är väldigt smart att använda sig av – en känd profil för att få mer igenkänningsfaktor!

Som du ser är detta tre olika sätt att marknadsföra sig på som ett online casino. Som vi sa i början är det älska eller hata, men vi kan inte annat säga än att de kan sin marknadsföring! Visst finns det en hel del som kan åka direkt till soptunnan, men det gäller inte bara nätcasinon!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *