Lär dig mer om kommunikation och motivation

Kurser för företag inom coachning / Kommunikation & Motivation

Kurser för företag inom coaching samt kommunikation och motivation är något som exponeras allt mer där ute. Det är vanligt att företag skickar sina anställda på en dagskurs eller en inspirerade föreläsning för en djupdykning i ämnet. Detta vecka vill vi utvärdera en rolig form av konferens, nämligen WTF – Content Marketing som ägde rum i London för två veckor sedan. Vi flög ner content teamet för en 8-timmars inspirerande dag där både work shops, föreläsningar och film ägde rum.

Den 29:e November tog WTF Content Marketig plats vid ST Paul´s i London, Storbrittanien. Konceptet WTF är en rad olika events där man vid varje tillfälle fördjupar och disekerar ett specifikt ämne. Denna gång är det alltså Content Marketing vi ska få lära oss mer om! Under dagen kommer en rad olika personligheter i branschen att hålla föredrag, dessutom äger workshops rum. Vi på redaktionen kommer dit med höga förväntningar på vad som komma skall!

Konferensen

Dagen börjar relativt tidigt. Kl 09.00 intar vi St Pauls i London, UK. Detta är venuen för dagens event. Vi välkomnas av en trevlig receptionist och anmäler vår närvaro, varpå vi får varsin name tag för dagen. Vi visas till ett stort och rymligt rum där en härlig frukostbuffé står uppdukad – man tackar ja! Efter att ha avnjutit både crossainter, smoothies och x antal kaffekoppar är vi redo för dagens första föreläsning. En välklädd man vid name Ryan Holmes berättar om sin resa från småföretagare till framgångsrik affärsman inom marketingsekorn. Har pratar med stor entusiasm om hur viktigt det är att lära känna sin målgrupp, samt hur stor roll vår inställning till saker och ting är. Vi lämnar salen inspirerader och taggade, Ryan var verkligen en skicklig talare med förmåga att engagera publiken! Dagen fortsätter i samma innovativa anda där föreläsningar avlöser varandra. Snack om sociala medier, ”the art of writing” samt mer tekniskt riktade föreläsningar varvas med workshop där vi i publiken får vara med på ett hörn, tummen upp! Vid 12 är det lunch break och även här blir vi imponerade – i salen har man dukat upp med en otroligt fräsch lunchbuffé som känns väldigt påkostad. Vi hittar laxfilé accompanierat med färskpotatissallad, ett färscht salladsbord, en rad smårätter samt en gudomligt sektion med desserter. Eftermiddagen fortsätter i samma stil där inspiration känns som dagens ledord. Trots att vi börjar bli aningens trötta av all information och intryck, känner vi oss nästan besvikna när WTF Content Marketing vid 17-tiden börjar lida mot sitt slut. På vägen hem tar vi en promenad vid Big Ben och sammanfattar dagen. Vi är alla överrens om att WTF onekligen är ett vinnande koncept och vi rekommenderar sig som företagare eller anställd att kolla upp vilka ämnen som står på agendan inför år 2017 – kanske blir det du som inspireras upp över öronen nästa gång?