fac3Det som är spännande med marknadsföring är att det hela tiden kommer nya sätt att få ut sitt varumärke på. Innovationen flödar!

 

En marknadsföringsmetod som effektivt visar ditt varumärke till tänkt målgrupp är Facebook. Det är genialt. Vet ni varför?

För att ALLA har Facebook. Du kan själv bestämma vilken ålder du vill nå ut till, vilken åldersgrupp, vilket område och vilket kön som du vill ska se din reklam. Facebook har all denna information och det kan du med företag utnyttja. Det här är en marknadsföring som passar både stora framgångsrika företag som små lokala bolag eftersom den är konkret och anpassningsbar.

 

Till exempel:

Du har startat en liten nagelsalong i Ödåkra, en ort i Helsingborgs kommun. Du vill nå ut till tjejer mellan 20-30 år som bor inom 2 km från salongen.  I din annons kan du erbjuda ett kampanjpris, gärna i underkant för att det ska vara iögonfallande.

Alla som ser annonsen har kanske inte behovet att fixa sina naglar just för tillfället, men när de väl ska leta upp en nagelteraput så kommer de ihåg att just det, det fanns en billig nagesalong precis här i närheten.

 

Det fina med att annonsera på Facebook är att det inte behöver kosta speciellt mycket. Man bestämmer själv om man vill lägga in en daglig budget, alltså hur mycket man vill lägga på sin annons per dag. Man kan också välja att lägga en så kallad livstidsbudget som anger beloppet som totalt ska spenderas på aktuell annons.
Kostnaden för annonsen beror på din budget, hur annonsen visats och vad du som kund väljer för debiteringssätt.

 

Debiteringsätt menas med att du som kund kan välja att debiteras för hur många som ser annonsen eller om du vill debiteras efter hur många som klickar på annonsen.

 

Varför inte testa detta produktiva sätt att lansera ditt eget företag?

 

Mer ingående information hittar du här.