Marknadsföring via mobila enheter
När vi idag lever i en ständigt uppkopplad värld så har de flesta företag gått från gammal vanlig hederlig tidningsreklam till att istället marknadsföra sig helt via internet. Då vi…
När vi idag lever i en ständigt uppkopplad värld så har de flesta företag gått från gammal vanlig hederlig tidningsreklam till att istället marknadsföra sig helt via internet. Då vi…
Twitter är en social mediafunktion som fungerar som en mikroblogg där man skriver mindre meddelanden, så kallade tweets. Dessa meddelenaden publiceras på din sida som sedan andra användare kan följa.…
Instagram, den framgångsrika appen där man tar kort som man delar med sig av till släkt och vänner medan en del konto är offentliga och vänder sig till alla som…
Innan 1800-talet och den tryckta reklamen blev aktuell så använde sig handelsmännen av plats och skyltar. En del gator var fyllda med tygbutiker för att på så vis underlätta för…
I vårt förra inlägg gav vi fem snabba tips om marknadsföring. Den här veckan bjuder vi på tips på vad man ska undvika vid marknadsföring. Satsa inte alla pengar på…
Idag tänkte vi på Amagentur bjuda på 5 snabba marknadsföringstrix. 1 – Ha ett tydligt mål Vad är det du vill få ut av din marknadsföring just nu? Är det…
Som ingen säkerligen har missat så sätter fotbolls EM 2016 igång nu i sommar i Frankrike. Många kallar detta för fotbollens näst största event, efter världsmästerskapen. Det är den 15e…
Det som är spännande med marknadsföring är att det hela tiden kommer nya sätt att få ut sitt varumärke på. Innovationen flödar! En marknadsföringsmetod som effektivt visar ditt varumärke till…
Upplevelsebaserad marknadsföring, eller experiential marketing som det heter på engelska, är en annorlunda typ av marknadsföring där ett varumärke erbjuder sina kunder en hel upplevelse istället för att bara försöka…
Att kändisar medverkar i diverse reklamfilmer är inget nytt. Du kanske kommer ihåg Zlatan för Volvo, Justin Bieber för underkläder från Calvin Klein, Beyonce för Pepsi, Dogge Doggelito när han…